Informatie Kunstmarkt zaterdag 6 juli en zondag en 7 juli 2019

De 15e Kunstmarkt, editie  2019,  zal worden georganiseerd op zaterdag 6 juli en zondag 7  juli 2019.

Twee dagen Kunst.

De kunstmarkt bij Berenschot’s watermolen is een begrip geworden in het land van de kunstmarkten en fairs. De hoeveelheid echte kunst wordt door bezoekers zeer op prijs gesteld, de Ongedwongenheid en de sfeer maken de kunstmarkt tot een heerlijke dag uit voor jong en oud.

Het streven van de organisatie is om verschillende disciplines te laten zien. Olieverfdoeken, houtdraaien, keramiek, glaskunst, textiele werkvormen, aquarellen, edelsmid, houtbewerking, pentekeningen, papier scheppen, kunst gemaakt van gerecycled materiaal. Teveel om op te noemen. De markt kenmerkt zich door de veelzijdigheid van kunst en het hoge niveau van het werk. Daarnaast vindt de kunstmarkt plaats op een historische plek. Waar vroeger de molenaar zijn ambacht uitoefende, de paarden af en aan reden en het waterrad draaide, is er nu plaats voor kunstenaars die op hun beurt hun ambacht laten zien. Want er wordt kunst gemaakt, getoond en verkocht. Een bruisende markt voor de eeuwenoude molen. Dit jaar streven we er naar om 90 kramen per dag plaats te geven op de markt.
Deelnemers Selectie.
Wij willen graag een verrassende en vernieuwende markt organiseren. Diversiteit van kunstenaars, brocanten en streekproducten staan daarom hoog in het vaandel. Om een veelzijdige markt te garanderen, wordt er een selectie gemaakt uit de vele aanmeldingen die wij ieder jaar weer mogen ontvangen. Dit kan betekenen dat een kunstenaar die voorgaande jaren deelnam aan de markt dit jaar niet wordt uitgekozen, maar misschien wel weer het daarop volgende jaar. Kortom: deelname aan voorgaande kunstmarkten is geen garantie voor deelname aan de kunstmarkt van dit jaar.

De beoordelingscommissie selecteert op de volgende punten:
– verscheidenheid in aanbod van kunst op de markt
– kwaliteit van het werk
– originaliteit van het werk
– toegepaste kunst

Deelnemers – Kosten

Zaterdag 6 juli en zondag 7 juli 2019

Kunstmarkt Winterswijk €44,00 per kraam per kraam
Beide dagen deelnemen: kosten € 82.00 per kraam

Wilt u graag aan alle 4 de markten deelnemen?
De deelname prijs is dan €152,00 totaal, per kraam

U kunt zich aanmelden via het aanmeldingsformulier. U kunt 1 dag mee doen, maar ook beide dagen. Lees ook bij aanmelding “de voorwaarden van deelname”.

Wij zien Uw aanmelding graag tegemoet.